Campus Building @ OSU (2) - Lane Ave. Bridge

6/15/2008 ·




The Lane Avenue Bridge, the first architecture gathered my eyes when I was arriving in Columbus. My friend told me that the bridge is really beautiful with its structure designed and special illuminations at night. It's true. Thus, when I was the first year at the OSU. I took several pictures from it by nikon cp4500 for practicing my night shot skill. It was not only my first try for my tripod, but also my first shot for the night scene. Now, it's even better... I think.... :P

If you are interested in the story of this bridge, you can browse Franklin County Engineer's Office to read its story.

Lane Avenue Bridge 是我第一次到Colcumbs時印象深刻的建築物。我朋友跟我說,因為它特殊的結構與燈光設計,使得晚上整體建築物顯得很美。因此,在我第一年來到OSU時,就用我的nikon cp4500試著照這座橋的夜照。那不但是我第一次使用腳架,也是我第一次練習夜照,雖然我感覺還不錯,可是後來被智昇罵到臭頭。這次,多認識了一些技巧,我想效果應該有比較好吧?! :P

對於他的歷史有興趣的話,可以到 Franklin County Engineer's Office 了解這座橋的由來。




See more pictures of this bridge at night....

2 comments:

Queen Meow said...
6/16/2008 11:34 AM  

這斜張橋的燈光打得真美,台灣也有不少座斜張橋,卻總不見政府好好替他們增添顏色!

不過,今年清明回嘉義,倒是看到一個滿美的景色,可能已經好幾年了,我不知道而已!
剛好每次回去到嘉義都早上了,所以沒機會看到
這次回去,剛好凌晨四點半就到了,所以,路過北迴歸線的地標時,看到它被燈光打得好美,記得我小時候,它完全沒有任何燈光效果的,雖然還是有點美中不足,但比起原先的黑嘛嘛,美多了!

可惜我老娘開太快過頭了,只好看下回有沒機會,那時再來拍了!

Brianne said...
6/17/2008 1:18 PM  

hey! I really enjoy your photos around campus...it makes me miss buckeye country! hope you're doing well!

Say Something to mph

My Library Things